Városliget autómentesítése: Kiírták a tendert a Kós Károly sétány átalakítására
Újabb lépés történt a Városliget autómentesítése felé. Megjelent a Kós Károly sétány autóútból valódi sétánnyá alakításának tervezésére szóló tender – számolt be facebook-oldalán Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
A kormány és a főváros egyetértése nyomán 2020 nyarán döntés született a hatvan éve kettévágott Városliget autómentessé tételéről.
A Városliget Zrt. ma kiírta a tendert a Kós Károly sétány átépítésének terveire.
A park autómentesítésének keretében készül a Szegedi út vonalában a Rákosrendező fölött átívelő új közúti, villamos, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat biztosító híd tervezése, 1500 férőhelyes új P+R parkoló tervezése a Mexikói útnál és több kisebb forgalomtechnikai beavatkozás a környéken.
Közlekedési tervek a Városliget térségében

Tervek a Városliget környékének közlekedési átalakítására – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid
Vitézy arra is emlékeztetett bejegyzésében, hogy a 1415/2020. (VII.16.) kormányhatározatban rögzített közlekedéspolitikai célok és intézkedések a következőek. Teljesen autómentessé válik a Városliget és a Hősök tere, lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is. A trolibuszok természetesen tovább járnak ezeken az útvonalakon.
Az Állatkerti körút egy rövid szakaszát leszámítva megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben.
A kieső parkolóhelyeket a nemrég megnyílt Dózsa György úti mélygarázs és a tervezett új Mexikói úti P+R látja el. Ez utóbbi az M3-as autópálya felől érkezők számára segítség lehet, hogy a Mexikói útál letehessék az autót, és tömegközlekedéssel utazhassanak tovább. Újabb parkolóházak építéséről is esett már szó a környéken, Vitézy ezek kapcsán leszögezi, hogy építésük és megközelíthetőségük tervezésénél figyelembe kell venni a Kisföldalatti esetleges meghosszabbítását és új Hungária körúti állomását is.
A Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljáró tervezése már megkezdődött. Ez összeköti majd Zuglót Angyalfölddel, és átvezeti a 3-as villamost a Béke térig. Angyalföld és a Főváros támogatását és észrevételeit már megkapta a BFK, Zugló képviselő-testülete pedig rövidesen dönt a felüljáró kérdésében.
Az északkeleti régió vasútvonalainak (veresegyházi, hatvani vonal, gödöllői hév) fejlesztése, az agglomerációs megállókban és állomásokban létesülő P+R-parkolók is támogatják a környék forgalmának átalakítását és a Városliget autómentesítését. Ezek a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretében kerülnek majd átalakításra.

Érdemes elolvasniA világ legjobban várt kulturális helyszínei közé került a Magyar Zene Háza
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
XIV. Leó pápa is beszállt a béketárgyalásokba
Így menekült meg Vajdahunyadvár az elbontástól
Víz alatt tárták fel az első szervezett civilizációt?
Trump átengedte Putyinnak a győzelmet a telefonhívásban az európai vezetők szerint
Megfejtették az arany eredetének rejtélyét? A válasz egy ritka kozmikus kitörés lehet
A NASA figyelmeztet: hatalmas napviharok érik el a Földet